FANDOM

643px-001Bulbasaur-1-

Pokemon FireRed ve LeafGreen için Ken Sugimori tarafından çizilmiştir.

Bulbasaur (Japonca フシギダネ Fushidange) iki tipli bir Zehir/Çimen pokemonudur. 

16. levelde Ivysaur'a evrimleşir. Ivysaur ise 32. levelde Venusaur'a evrimleşir.

Bulbasaur, Charmander ve Squirtle ile Kanto'nun 3 başlangıç pokemonundan biridir. Pokemon Red, Green, Blue, Leafgreen, Firered oyunlarında başlangıç pokemonu olarak seçilebilir.

Biolojik AçıdanEdit

FizyolojiEdit

Bulbasaur dört ayaklı, mavi-yeşil ve benekli derisi ile bir kurbağaya ya da genç bir dinazora benzeyen sürüngen bir yaratıktır. Her ayağında dışa doğru büyüyen 3 parmak ya da pençe bulunur. İrisi parlak kırmızıdır ve gözünün geri kalanı beyaz renklidir. Ağzını açtığında görülebilen ufak dişleri vardır.

Bu canlının en dikkat çekici özelliği sırtında bulunan, doğumu sırasında sırtına ekilen tohumdan büyüyen soğanımsı çiçek soğanıdır. Bulbasaur soğanı ile iki tarafında fayda sağladığı simbiyotik bir ilişki içerisindedir. Bu ilişki Bulbasaur'ın gündüz vakti güneş ışığından faydalanıp enerji depolamasını, soğanın ise gece büyüyebilip güçlü kalabilmesini sağlar. Ayrıca soğan besin çekici birçok tohuma sahiptir.

Genellikle dört ayağı üzerinde yürür ancak arka ayakları üzerine de kalkabilir. Bulbasaur, Ivysaur' a evrimleştikten sonra soğan büyük bir çiçeğe dönüşür ve ağırlaşır. Bu da Ivysaur' ın arka ayaklarının üzerine kalkmasını imkansızlaştırır.  

Cinsiyetler Arası FarklarEdit

Cinsiyetler arası fark yoktur.

Özel YeteneklerEdit

Bulbasaur' ın arkasında bulunan soğan ona çeşitli Çimen tipi yetenekler kazandırmıştır. Kokular, tozlar, taçyaprakları ve tohumlar soğanın baş kısmından, yapraklar ve sarmaşıklar ise temelinden (Pokemon Meceraları' nda soğandan) gelir. Bunları kontrol ederek Bulbasaur, Asalak Tohum, Asma Kırbaç, Jilet Yaprak, Taçyaprağı Dansı, Güç Kamçı, Yaprak Kasırgası, Mermi Tohum, Tohum Bombası, Tatlı Koku, Zehir Tozu, Uyku Tozu gibi saldırılar yapabilir. Bulbasaur' ın elinde güçlü bir cephane vardır. 

Soğanın Güneş ışığını depolayabilmesi Bulbasaur' ın Sentez ile kendini iyileştirmesini veya güçlü bir Güneş Işını saldırısı kullanabilmesini de sağlar.

DavranışEdit

Çoğu Bulbasaur evcildir çünkü pokemon yetiştiricileri tarafından Kanto'da başlangıç pokemonu olarak dağıtılması için yetiştirilirler. Bu nedenle Bulbasaurlar genelde iyi huylu canlılardır. Başlangıç için seçilebilecek en kolay pokemondur çünkü Kanto Bölgesi'nin ilk iki salon liderine karşı, tipi nedeniyle, avantajlıdır.

Bulbasaur arkadaşlarına ve antrenörüne karşı çok sadıktır. Örneğin, Gizemli Tehdit adlı bölümde, antrenörü tarafından Trovitopolis kanalizasyonlarına terk edilen bir Bulbasaur, yıllar sonra Ash ve arkadaşları tarafından kanalizasyondan kurtarıldıktan sonra bile antrenörünü gördüğüne mutlu olmuştur.

Bulbasaur' ın Gizemli Bahçesi adlı bölümde Kanto Bölgesi' ndeki Bulbasaurların evrimleşmek için her yıl bir kez gizli bir bahçede toplandığı görülüyor. Ancak bunun diğer bölgelerde olup olmadığı bilinmiyor.

Bulbasaurlar yiyecek bulamadıklarında gün boyunca Güneş' e karşı uzanarak fotosentez ile enerji sağlayabilirler.

Yeni doğmuş bir Bulbasaur ya da Togepi gibi bebek bir pokemon ağladığında Bulbasaur soğanındaki sarmaşıkları kullanarak bebeği kavrar ve havada onu ileri geri sallayarak şarkı söyler. Bu davranış insanlar tarafından sadece bir kez görüldüğünden bazı insanlar bu davranışın olduğuna inanmamaktadır.   

HabitatEdit

Tüm diğer başlangıç pokemonları gibi Bulbasaur' da vahşi doğada nadir görülür. Bazen bahçeler, büyük su kaynaklarının yakınındaki ovalar ve ormanların içindeki boş kütükler gibi saklı yerlerde görülebilirler ama daha çok antrenörlerin eğitiminde görülür. Kanto' nun yerlisidir.

GıdaEdit

Çoğu pokemon gibi Bulbasaur da hepçildir. Ancak kıtlık zamanlarında, Güneş ışığını kullanabildiği için, fazla yiyecek yemesine gerek yoktur. 

Anime' deEdit

Önemli GörünüşlerEdit

Ash' in Bulbasaur' ı
250px-Ash Bulbasaur-1-

Ash' in Bulbasaur' ı

Edit

Ash' in Bulbasaur' ı ilk olarak Bulbasaur ve Saklı Köy bölümünde Saklı Köy' deki pokemonlardan biri olarak görülmüştür. Başlarda Bulbasaur, Ash' ten fazla hoşlanmasa da zamanla birbirlerine ısınmışlar ve Bulbasaur, Ash' e meydan okumuştur. Ash, Pikachu' yu kullanarak Bulbasaur' ı yakalamıştır. Ash sonraki iki bölüm içinde yakaladığı Charmander ve Squirtle' dan farklı olarak Bulbasaur' ı Büyükelçi Bulbasaur bölümüne kadar yanında tutmuştur. Sonra eş Bulbasaur' ı, Profesör Oak' ın Laboratuvarı' na, orada kavga eden pokemon gruplarına önderlik ve elçilik etmesi ve düzeni sağlaması için, göndermiştir. 

180px-May Bulbasaur-1-

May' in Bulbasaur' ı

May' in Bulbasaur' ı
Edit

Çok sonraları; Ash, Hoenn Bölgesi' nde iken yol arkadaşı May, Çimen Histeri! adlı bölümde May, grubundan ayrılmış bir Bulbasaur yakalar. Yolculuğun kalanında ve Büyük Festival' de Bulbasaur, May' e yardımcı olur. Daha sonra May; Ash, Kanto Savaş Sınırı müsabakasına katıldığından dolayı Bulbasaur' ı Doğru Yer ve Doğru Mime adlı bölümde Profesör Oak' ın yanında bırakır. May, Johto' ya gittiğinde Bulbasaur' ını Venusaur' a kadar evrimleştirir.  

DiğerEdit

Gizemli Tehdit adlı bölümde Trovitopolis'in Başkanı' na ait bir Bulbasaur görülmektedir. Başkan Bulbasaur' ı, Ivysaur' a evrimleşemediği için kanalizasyona terk eder. Yıllar sonra Ash,Tracey ve Misty onu oradan kurtarırlar. Ash, Başkan' ın özel EZ takımını yendikten sonra Bulbasaur' ı Hemşire Joy' a bırakır. 

Başlangıç Çizgisine Yolculuk adlı bölümde Pallet Kasabası' nın Başkanı' nın oğlu Pokemon yolculuğuna başlamaya karar verir. Profesör Oak ona 3 başlangıç pokemonunu gösterdiği sırada Ash' in Taurosları gelir ve onları korkutur. Profesör Oak, Tracey, Delia ve Gilbert onları aramaya çıkarlar. Bulbasaur 'ı en son kızgın bir Primeape sürüsü tarafından ağaca kıstırılmış olarak bulurlar. En sonunda Gilbert Bulbasaur' ı seçer.

Kızıl - Sıcak ve Alevli Toplantı bölümünde de bir Bulbasaur görülmüştür.

Küçük GörünüşlerEdit

Pokemon...Seni Seçtim adlı bölümde üç başlangıç pokemonundan biri olarak Pallet Kasabası' nın yeni antrenörlerin tarafından Profesör Oak' ın Laboratuvarı' ndan seçilebiliyordu. Ash' in Squirtle' dan sonraki ikinci seçimi Bulbasaur' dı ama laboratuvara vardığında ismi bilinmeyen bir antrenör tarafından alındığını öğrenir.

Savaş Gemisi Azize Anne adlı bölümde birçok Bulbasaur görülmüştür.

Pokemon Moda Parlaması ve Pokemon Yetiştiricileri Merkezi' nin Sırrı adlı bölümlerde de Bulbasaur görülmüştür.

Sonuna Kadar Arkadaşlar adlı bölümde ismi bilinmeyen bir antrenör Bulbasaur' ı ile Indigo Ligi Kapanış Seremonileri' nde görülmüştür.

Pokemon Sersemlet adlı bölümde bir Bulbasaur resmi görülmüştür.

Okul, Kural Olacak adlı bölümde Pokemon Antrenör Okulu' ndan bir öğrenci savaşırken Bulbasaur kullanmıştır.

Dilek Gerçekleştiren Jirachi adlı filmin açılışında da bir Bulbasaur görülmüştür.

Doğru Yer ve Doğru Mime adlı bölümde de bir Bulbasaur başlangıç pokemonlarından biri olarak gözükmüştür.

Eski Aile ile Bir Karışıklık adlı bölümde de Valley Konferansı' nın Zambağı' nda bir antrenör Bulbasaur' ı ile gözükmüştür.

ED134' te Alexa' nın moda dergisinde bir Bulbasaur gözükmektedir. 

Pokedex KayıtlarıEdit

Bölüm Pokemon Kaynak Kayıt
OS010  Bulbasaur Ash' in Pokedex'i Bulbasaur. Sırtında doğumundan itibaren bir tohum taşır. Tohum zamanla gelişir. Araştırmacılar onun bir hayvan mı yoksa bir bitki mi olduğu konusunda emin değildirler. Bulbasaur oldukça sakindir ve vahşi ortamda yakalaması çok zordur. 
OS051 Güne ş Işını

Ash' in

Pokedex'i

Güneş Işını, Bulbasaur' ın en güçlü saldırısıdır. Işık önce depolanır ve daha sonra yoğun bir güç ile ışın olarak açığa çıkar.

Template:Animedexbody